Overslaan en naar de inhoud gaan

Hieronder kunt u veelgestelde vragen en antwoorden vinden.
Staat uw vraag er niet bij, stel ‘m dan via het contactformulier.

Voor wie is het IMW?

Wij zijn er voor alle inwoners van Tilburg (incl. Berkel-Enschot en Udenhout), Goirle, Dongen en Gilze en Rijen.

Waarmee kan het IMW mij helpen?

Heeft u een vraag of probleem waar u zelf of met hulp uit uw omgeving niet uitkomt? Bijvoorbeeld op het gebied van opvoeding, echtscheiding, geldproblemen of huiselijk geweld. Of bent u somber of zit u met uzelf in de knoop? Neem dan contact met ons op voor advies en ondersteuning. Samen kijken wij wat u nodig heeft, zodat u zelf weer verder kunt.

Onze hulp is gratis en altijd bij u in de buurt. Loop gerust eens binnen tijdens één van onze inloopspreekuren of bel of mail ons. Gebruik hiervoor onze postcode check.

Wilt u buiten kantoortijden iemand spreken om uw verhaal te doen? Bel dan naar Sensoor: 013- 544 15 44.

Waar kan ik hulp krijgen van het IMW?

Er is altijd een locatie bij u in de buurt. Vul uw postcode in en vind het adres, telefoonnummer en de inloopspreekuren van de locatie bij u in de buurt.
Voor schoolmaatschappelijk werk kunt u terecht bij de leerkracht, intern begeleider of leerlingbegeleider op de school van uw kind.

Hoe kan ik een afspraak maken?

U kunt, zonder afspraak, binnenlopen tijdens één van onze spreekuren. Maakt u liever een afspraak? Dat kan ook. Telefonisch  of per e-mail.
Kijk hier voor een locatie bij u in de buurt.

Moet ik voor de hulp betalen?

Nee. Onze hulpverlening is gratis.
Voor sommige trainingen wordt een kleine bijdrage gevraagd voor het lesmateriaal.

Heb ik een verwijsbriefje nodig van de huisarts?

Nee, een verwijsbriefje is niet nodig.

Moet ik altijd vooraf een afspraak maken?

Nee hoor. U kunt ook zonder afspraak terecht tijdens het inloopspreekuur.

Kan het IMW mij helpen met het invullen van formulieren?

Voor hulp bij het invullen van formulieren kunt u terecht bij ContourdeTwern en Humanitas.

Kan het IMW zorgen voor een urgentieverklaring voor een woning?

Nee, dat kan niet via het IMW. U kunt daarvoor terecht bij uw woningcorporatie of www.woninginzicht.nl.

Is er een klachtenregeling?

Ja. Onze hulpverleners doen altijd hun best u zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het voorkomen dat u niet helemaal tevreden bent. Wanneer u samen het meningsverschil niet kunt oplossen, kunt u gebruik maken van onze klachtenregeling. Kijk hier voor meer informatie.